Dekan Yardımcılarının
Yetki ve Sorumluluk Tanımları |
1. Dekana, görevi başında olmadığı zamanlarda vekalet etmek. 2. İlgili kanun ve yönetmeliklerle verilen görevleri yapmaktır. 3. Göreviyle ilgili evrak, eşya araç ve gereçleri korumak ve saklamak. 4. Gerektiği zaman güvenlik önlemlerinin alınmasını sağlamak. 5. Bağlı olduğu süreç ile üst yöneticileri tarafından verilen diğer işleri ve işlemleri yapmak. 6. Her eğitim-öğretim dönemi başında ders öğretim programlarının ilgili öğretim elemanları tarafından hazırlanarak öğrencilere duyurulmasını sağlar. 7. Fakültenin “Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin” hazırlanması aşamasında gerekli çalışmaları yapar ve ayrıca yönetmeliğin uygulanması aşamasında yönetmelikle ilgili olarak bilgilendirme çalışmaları yürütür ve çıkacak olan sorunların giderilmesi hakkında girişimlerde bulunur. 8. Fakültenin basım-yayım işleri ile ilgili her türlü düzenleme çalışmaları yapar. 9. Öğrenci ders kayıtlarının düzenli yapılmasını sağlar. 10. Öğrenci danışmanlık hizmetlerini düzenler ve işleyişini denetler. 11. Yurt içi ve yurt dışı öğrenci yatay geçiş işlemlerinin yönetmeliklere uygun olarak yapılmasını sağlar. 12. Öğrenci otomasyon sisteminin yapılmasının ve düzenli olarak çalışmasını sağlar. 13. Sınav tarih, saat ve yerlerini belirlenmesini, gözetmenlerin tayin edilmesini ve sınavların düzenli olarak yapılmasını sağlar. 14. Mazeret sınav isteklerini değerlendirir ve sonuçlandırılmasını sağlar. 15. Öğrencilerin kayıt dondurma isteklerini değerlendirir ve sonuçlandırılmasını sağlar. 16. Öğrencilerin ders muafiyetlerini değerlendirir ve gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. 17. Değişik nedenlerle ortaya çıkan öğrenci ders intibakları ile ilgili işlemlerin yürütülmesini sağlar. 18. Kaydı silinme durumuna gelen öğrencilerin durumlarını değerlendirir ve gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. 19. Öğrenciler tarafından sınav sonuçlarına yapılan itirazları değerlendirir ve sonuçlandırılmasını sağlar. 20. Fakülte bünyesinde bölüm/anabilim dalı bazında ders dağılımlarının dengeli ve makul bir şekilde yapılmasını sağlar. 21. Haftalık ders programlarının yapılması ile ilgili görevli elemanlarla eş güdüm içerisinde çalışarak programların düzenli bir şekilde hazırlanmasını, otomasyon sistemine işlenmesini ve öğretim elemanları ile öğrencilere duyurulmasının sağlar. 22. Anabilim Dalı koordinatörleri ile iş birliği hâlinde dersliklerin anabilim dallarına göre dağılımını sağlar. 23. Akademik personelin, izin, rapor ve diğer özlük haklarını izler, bu konularda personelin isteklerini dinler ve çözüme kavuşturur. |