Disiplin Soruşturması Komisyonu
GÖREV TANIMI VE SORUMLULUKLARI
Gelen yazı veya ihbarda, suçu işleyenin kim olduğu, olayın ne olduğu ve disiplin suçu oluşturup oluşturmadığı konusunda belirsizlik varsa, soruşturma açmadan önce bir inceleme yaptırır. İnceleme için gerekirse tek kişi, gerekirse komisyon olarak çalışmak üzere yazılı görevlendirme yapar. Görevlendirme yazısında hangi hususun inceleneceğini gösterir ve “disiplin ve adli ceza soruşturması açılmasına gerek olup olmadığının belirtilmesini” ister.
-Olayın soruşturma gerektirdiği açık olarak belli ise veya inceleme üzerine soruşturma önerisi yapılmışsa ve soruşturulacak kişi kendisine bağlı akademik veya idari personel ise disiplin soruşturması açar. Değilse gereği için yetkili amire gönderir.-
-Olayda taraf durumunda bulunan (şikâyetçi, tanık, mağdur vb) veya soruşturulanla arasında önceden husumet bulunan kimseler soruşturmacı olarak atanamaz. Soruşturmacı olarak atananlar, sonradan disiplin amiri olarak ceza veremez veya dosyayı görüşecek olan disiplin kuruluna katılamaz. Rektör, dekan ve müdürler disiplin kurullarına katılamaz.
-Çıkarma cezası gerektiren suçlarda öğrendiği tarihten itibaren (6) ay içinde, başka bir ceza gerektiren suçlarda ise öğrendiği tarihten itibaren (1) ay içinde, soruşturmayı açar.
Evrakın tebliğ veya kayda girdiği tarih, inceleme yaptırılan durumlarda ise
inceleme raporunun yetkili amire bildirim tarihi,
öğrenme tarihi sayılır.
-Bu süreler içinde
soruşturmaya başlanmazsa zamanaşımı gerçekleşmiş olur; soruşturmayı süresinde başlatmayan amirin sorumluluğu doğar.
-Olay aynı zamanda Türk Ceza Kanununa göre suç oluşturuyorsa, amir, disiplin soruşturmasından bağımsız olarak 2547 madde 53/c fıkrası gereğince ayrıca adli ceza soruşturması açar.
-Olaya karışanlar arasında personelle birlikte öğrenciler de varsa, duruma göre öğrenciler için ayrı bir soruşturma açar. Sivil kişiler hakkında başka kurumda görevliyse Kurumuna, olay Türk Ceza Kanunu yönünden suç oluşturuyorsa Cumhuriyet Başsavcılığına gereği için yazar.
Çift Anadal Komisyonu
GÖREV TANIMI VE SORUMLULUKLARI
Üniversite bünyesinde yer alan diploma programları arasındaki Çift Anadal ve Yandal programlarının uygulanmasında uyulması gereken usul ve esasları düzenler, uygular ve Bölüm Başkanlığına görüş bildirir. Komisyon her yıl yapılan tüm işleri “yılın son haftasında” uygun bir rapor formatında Bölüm Başkanlığına sunar. Bu komisyon aynı zamanda Fakülte içindeki diğer Bölümlerin ilgili Komisyonları arasında koordinasyonu ve işbirliğini gerçekleştirir.
K.V.K.K. Komisyonu
GÖREV TANIMI VE SORUMLULUKLARI
1-Verilerin, kişinin temel hak ve özgürlüklerine uygun biçimde işlenmesini sağlamak.
2-Veri güvenliği ile ilgili yükümlülükleri tespit ederek, veri sorumlusu ile temsilcisinin görev, yetki ve sorumluluklarıyla ilgili gerekli düzenlemeleri yapmak.
3- Diğer kurum ve kuruluş tarafından hazırlanan ve kişisel verilerle ilgili karar içeren mevzuat taslakları ile ilgili fikir beyan etmek.
4- Kurumun amaç ve hedeflerini, hizmet kalite standartlarını ve performans kriterlerini tespit etmek.
5- Kurumun bütçe teklifini değerlendirmek ve karara bağlamak.
6- Kurumun faaliyetleri, finansal durumu ve diğer konularda düzenlenen rapor taslaklarını onaylayarak yayımlamak.
7- Taşınmaz alımı, satımı ve kiralanması hususlarında görüşleri değerlendirip karar vermek.
8-
Kişisel Verileri Koruma Kurulu Başkanlığı'nca kamuya açık olarak tutulan Veri Sorumluları Sicilinin gözetimini yapmak.
9- Telafisi zor ya da olanaksız zararların oluşması ve somut olarak hukuka aykırılık olması durumunda, veri işlenmesinin ya da verilerinin yurt dışına aktarılmasını engellenmesine karar vermek.
10- Kişisel verinin aktarılacağı yabancı ülkede gerekli korumanın olmaması halinde, veri sorumlularının gereken korumayı yazılı biçimde taahhüt etmeleri durumunda, verilerin söz konusu ülkeye aktarılmasına onay vermek.
Kalite ve Akreditasyon Komisyonu
GÖREV TANIMI VE SORUMLULUKLARI
1-Kalite Güvence Sisteminin geliştirilmesi konusunda komisyonlar oluşturulmasına yönelik Bölüm Kuruluna öneriler sunar ve komisyonların çalışma sonuçlarının kalite çevrimlerinde kullanılmasını denetleme görevlerini yürütür.
2- Bölümün komisyonları arasında bağlantı kurarak yapılan faaliyetler ile ilgili koordinasyonu sağlar.
3- Komisyonların raporlarını inceler, bu raporların Bölüm Akademik kurulunda tartışılmasını, olgunlaştırılmasını ve geri beslemede kullanılmasını sağlar.
4- Fakülteye, Üniversiteye ve Mesleki Kamuoyuna bölümün Kalite Güvence Sistemine ilişkin çalışma raporlarını sunar, çalışmaları tanıtır.
5- Bölümün Uluslararası ve Ulusal Akreditasyon başvuruları için bölümü hazır tutar. Bölümün Öz Değerlendirme Raporunun güncelliğini sağlar.
6- Bölüm kurulu ile 6 (altı) ayda bir ortak yapılan toplantıda yazılı dokümanlara dayalı olarak çalışmaları hakkında bilgi verir.
7- Danışma kurulu toplantılarını organize eder, gündemi belirler.
Taşınır Kayıt Komisyonu
GÖREV TANIMI VE SORUMLULUKLARI
1-Taşınır kayıt yetkilileri, harcama yetkililerince, memuriyet veya çalışma unvanına bağlı kalmaksızın, taşınır kayıt ve işlemlerini bu Yönetmelikte belirtilen usule uygun şekilde yapabilecek bilgi ve niteliklere sahip personel arasından görevlendirilir. Dış temsilciliklerde taşınır kayıt yetkilileri misyon şefleri tarafından görevlendirilir. Taşınır işlemleri yoğun olan harcama birimlerinde birden fazla taşınır kayıt yetkilisi görevlendirilebilir. Kamu idarelerince ihtiyaç duyulması halinde birden fazla harcama biriminin taşınır kayıtları harcama birimleri itibarıyla ayrı ayrı tutulmak kaydıyla, bir taşınır kayıt yetkilisi tarafından yürütülebilir.
2- Taşınır kontrol yetkilileri, harcama yetkililerince, taşınır kayıt yetkilisinin yapmış olduğu kayıt ve işlemleri kontrol etmek üzere yardımcılarından veya bunların bir alt kademesindeki yöneticileri arasından görevlendirilir. Personel yetersizliği nedeniyle taşınır kontrol yetkilisi görevlendirilemeyen harcama birimlerinde ise bu görev harcama yetkilisi tarafından yerine getirilir.
3- Harcama birimince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek.
4- Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek ve taşınır mal yönetim hesap cetvellerini istenilmesi halinde konsolide görevlisine göndermek.
5- Taşınır kayıt ve işlemleri ile ilgili olarak düzenlenen belge ve cetvellerin mevzuata ve mali tablolara uygunluğunu kontrol etmek
6- Harcama Birimi Taşınır Mal Yönetim Hesabı Cetvelini imzalayarak harcama yetkilisine sunmak.
7- Taşınır kayıt yetkilileri ile taşınır kontrol yetkilileri, düzenledikleri ve imzaladıkları belge ve cetvellerin doğruluğundan harcama yetkilisine karşı birlikte sorumludur.
Yemek Bursu Komisyonu
GÖREV TANIMI VE SORUMLULUKLARI
1-Her eğitim-öğretim yılı başında, geçmiş yıllardaki uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen performanslar ile bütçe imkanları ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 46 ncı maddesinde belirtilen sınırlar dikkate alınarak, maddi imkanı yeterli olmayan kaç öğrenciye yemek bursu verileceği, SKS Daire Başkanlığının teklifi, Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir.
2- Maddi durumu iyi olmayan öğrencilerinin belirlemek ve burs kaynakları sağlamak,
3- Kamu Kurumlarında burs alma yönetmeliği hükümlerine göre burs işlemlerini yürütmek,
Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Ön İnceleme Komisyonu
GÖREV TANIMI VE SORUMLULUKLARI
1-Proje önerisi esaslarını belirleme,
2- Proje başvuru dönemlerini belirleme ve ilan etme,
3- Projelerin değerlendirilme esaslarını belirleme ve projeleri değerlendirme,
4- Projelerin gelişme raporlarını ve sonuçlarını izleme ve değerlendirme,
5- Gerekli gördüğü hallerde, proje çalışmalarını yerinde inceleme, projenin sorumlularını değiştirme, uygulamayı durdurma veya projeyi iptal etme,
6- Proje yürütücüsünün gerekçeli raporunu dikkate alarak ek süre ve bir projenin toplam bütçesinin en fazla %50’si kadar ek ödenek verilmesi konusunda karar verme yetki ve sorumluluğuna sahip olma,
Akademik Teşvik Komisyonu
GÖREV TANIMI VE SORUMLULUKLARI
1-Fakültece belirlenen tarihler arasında akademik teşvik başvuru dosyalarını incelemek.
2-Komisyona gelen başvurularda Akademik Teşvik Ödeneği Başvuru Beyan Belgesi, Faaliyetlere İlişkin Sunulacak Belgeler doğrultusunda, YÖKSİS’ten alınan çıktılar ve faaliyetleri kanıtlayan belgeleri incelemek.
3-Gerekli görüldüğü hâllerde faaliyetleri kanıtlayan belgelere ek açıklama, bilgi ve belge talep etmek.
4-Başvuru sahibinin faaliyetlerinin incelemeye uygun olup olmadığına karar vermek.
5-Başvuruların değerlendirilmesi sonucunda reddedilen ya da puanı değişen başvurulara yönelik olarak açıklama yapmak.
6-Yönetmeliğin ekinde bulunan Faaliyet Hesaplama Tablosu ile YÖKSİS’in puan hesaplamasına göre başvuruların puanlamasını yapmak.
7-Başvuruların değerlendirilmesi sonrası hazırlanan karar tutanağını, ilan edilen takvime uygun olarak Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonuna göndermek.